torsdag 3 mars 2016

Torsdagkväll, det är grejer det

Idag sprang jag inte utan gick istället på föräldrarmöte.
Jodå, jag är inte Bad Mama jämt och ständigt, nej. Eftersom en tös ska gå ut nian tänkte jag att just det föräldramötet kanske jag ska ta och prioritera så man har lite span på vad som är på gång, både i skolan och vad gäller ev skolresa.

Sedan fick man i alla fall info som jag fått så många gånger tidigare... med det sagt vill jag också säga att det är självfallet bra, för några föräldrar är det ju säkert första gången det här med vettig info ang alkohol och sånt... men jag är väl lite utnött oh well föräldramötet var bra.
När jag kom hem var jag så hungrig och tacksam att Mannen vevat ihop kvällsvarden.
Och efter maten öppnade jag orangea kuvertet och det var väl för väl att jag inte gjorde det på fastande mage, för då kändes som att det skulle vara mest passande att dra en filt över huvudet.
Suck alltså, det måste vara något fel på den där deppiga prognosen.

Men sedan roade vi oss med att kolla in Mannens målgång i Mora och då blev man ju lite muntrare i sinnet.
Men fasen alltså. Med den där prognosen räknar jag kallt med att jobba till jag når 67 års ålder och jag bör nog spara ännu mer om jag ska råd att åka runt och springa seniorlopp....
Håhåjaja.

2 kommentarer:

yllet sa...

Jag har inte öppnat mitt ännu.. :/ Ska jag ge mig på det en fredag?

Librarybeth sa...

Yllet: lite riskfyllt!