söndag 10 januari 2016

Och så tar vi söndagen

Nu har jag bäddat Äldstas säng för hon hann inte det tidigt igår morse.
Naturligtvis började jag lipa när jag gjorde det.
Jag vet inte hur hon vill ha kuddarna så jag failade nog lite när jag försökte arrangera dem.
Alltså, hur patetisk är jag?
Hon är så kul med sin bäddning, hon är den enda av mina fyra tjejer som bäddar sängen som om hon har varit i amerikanska armén, asså jag skämtar inte. När hon är i farten dras lakanen så de är spända som segel i kraftig vind. Kudden perfekt uppfluffad och täcket peeeerfekt invikt och hon bäddar så gott som varje dag.

Nu lät jag underlakanet vara precis som det var, bara för att.... eh. Jag vet inte.
Sa jag att jag är lite patetisk?

Kära nån, ska jag bli en sån där jobbig morsa som drar i ungarna och försöker hala in dem när de flyttat ut ur boet? (But nooo).
Jag som trodde att jag skulle sitta i Barcelona och röka cigariller?

No no.
Bäst jag snyter mig (igen) och skärper till mig lite.
Jag sticker ut och springer.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Run Forrest, run! <3

Librarybeth sa...

Iwillnot: always and everywhere!!! :D

Akan-Kakan sa...

<3 Jag tror att du hittar den gyllene medelvägen, där barnen känner sig lite lagom saknade och efterlängtade när de kommer och hälsar på. Och sen möts ni i Barcelona, där du är coola morsan som röker cigariller (?), nån helg då och då.

Nora sa...

åh mammsen<333 det känns bra att man kommit ur detta lite faktiskt! och tack för bäddning, för det glömde jag fråga om... kan informera om kuddarnas placering nu när jag ändå håller på: vit och blå längst bak, sen kommer de två bruna, den stora fluffiga till vänster och den mindre från tuva till höger. i mitten placeras isbjörnen. sådär.

puss förresten, jag älskar dig en massa och hoppas du drar till barcelona men skippar cigariller bc mom seriously? they're suuuper baad for u. gör som jag och drick fransk vin istället.

ÄLSKAR DIG! ska fortsätta läsa mig igenom missade inlägg nu

Librarybeth sa...

Akan-kakan: ska satsa på det! Då hinner jag gå på museum också mellan varven :D det där med cigariller kanske jag för tänka ett varv till på...

Nora: bra (snyter mig) då ska jag arrangera enl önskemål. Ska absolut se över det där med cigarillerna. Finns det maraton i Barcelona? Antagligen. Älskar dig!!!!