onsdag 2 december 2015

I provhytten

Det har varit en synnerligen givande jobbonsdag. Förvisso upp med tuppen för ett tidigt tåg till Göteborg men så nyttig och bra dag.
Jag var inbjuden att prata i jobbsammanhang och det var både roligt och berikande. 
På eftermiddagen pilade jag raskt iväg till stadsbiblioteket för att kolla in. Jag ville insupa inspiration (alltid lika roligt att besöka andra bibliotek) och se hur det har blivit nu när Göteborg begåvats med ett nytt stadsbibliotek. 
Och oj vad det var en fin miljö! Många intryck att med hem (och med hem menar vi förstås jobbet, ilovemyworkilovemywork).
Jag haffade en bibliotekarie för att prata, supertrevligt! Det blev som ett ministudiebesök och vi hann avhandla såväl glädje- som sorgeämnen i yrket. Med en sådan jobbajobbetdag i kroppen råkade jag sedan slinka in på COS, därav bild under vinjetten i provhytten.
Och det blev ju tvunget att ordnas med en goodiebag till yours truly helt enkelt.

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh så fin, klart du skulle ha en goodiebag! :)

Camillas dagar sa...

Wow, snygg!!!

Librarybeth sa...

Omentjej: :D jaa, jag tyckte det helt plötsligt!

Camilla: visst är den! jättefint mönster!