onsdag 18 november 2015

Sen sist

har det hunnit bli om möjligt ännu läskigare i världen.

Och tittar man på den lilla vardagen så har jag
a) hunnit bli med soffa - och den är snygg, man sitter bättre i den här nya och allt känns bortskämt och fint
b) blivit så uppåt av soffans ankomst att jag i rena yran köpte en fåtölj också, men inte en i samma stuk som soffan utan en helt egen
c) på tal om egen, borde inte fåtöljen bli Mors fåtölj (obs jag ger inte upp sjukhörnet, hörnet är mitt fortfarande)
d) varit på bokcirkel och haft trevligt samt pratat mycket om världsläget (och bok)
e) jobbat rätt mycket, det är inte klokt vad jag mejlar på mitt jobb (gör ni det också?) jag mejlar sjuuuhukt mycket, undrar vad jag gjorde på den (forn)tiden då mejlen ännu inte var uppfunnen??
f) undrat om inte soffyran också kan räcka till att jag faktiskt orkar skaffa ett nytt bord av mer luftig modell till snyggsoffan? Jag klarade t ex av att spontanköpa en bra matta till hallen bara så där

och sedan har jag förstås löptränat - men det var väl ingen överraskning direkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa om ditt vardagsliv! Blir det någon adventstävling i år? Kan väl knappast tro att jag vinner i år också, men det är ändå lite spännande med tävlingen. Förra årets vinst "Att föda ett barn" gjorde att jag läste de andra delarna i trilogin av Kristina Sandberg också, det kanske jag inte hade gjort annars.
/Annika

Librarybeth sa...

Annika: javisst blir det en adventstävling, nog för att bloggen känns lite sömnig just nu men en adventstävling är en adventstävling. Wow, om adventstävlingen kan jobba läsfrämjande - då blir jag glad!

Camillas dagar sa...

Usch, jag blir rädd för allt som händer. Hur ska det bli och var ska det sluta? Nää, jag vill ha det som förut igen med lugn och ro. Önskar att de som växer upp nu får uppleva samma uppväxt som du och jag.