lördag 24 oktober 2015

Visdomen står som spön i backen

Jag tror det är bra att sega runt lite då och då.
Jag segar till exempel runt denna lördagmorgon. Jag vaknade aptidigt eftersom Mannen klev upp i oktobermörkret för att jaga.
Jag vaknade med ett ryck och tänkte Anpassade medier! Flämt!
Det där var en rest från det jag jobbat med i veckan - inget att oroa sig för.
Sedan insåg jag rätt snart att jag inte skulle somna om, lika bra att gröta och få i sig kaffe istället.
Att plocka ur diskmaskinen det långsammaste man kan och inte skynda sig, inte skynda sig med någonting, det behövde jag idag.
Nu har jag degat länge nog och det är sedan länge ljust ute, ser att vara många plusgrader också så jag tror jag satsar på kortbrallor på löprundan.
Lördag minsann och jag trycker undan ett par "jag-kanske-borde" och "jag-måste-nog" och går från att sega till att springa en liten sväng.
Sen får vi se.

och så är det alltså 8 dagar kvar till Loppet

2 kommentarer:

Marie sa...

Heja dig! Önskar en Toppen vecka fram till loppet.

Librarybeth sa...

Marie: STORT tack