söndag 25 oktober 2015

Söndagstest av mössa

Om jag köper några nya kläder?
Njaa, det är faktiskt dåligt med det, det råder inget inköpsstopp men jag tröttnade liksom.
Kom av mig, för tillfället.

Fast jag har faktiskt köpt en ny mössa (se bild). Nu har jag testat den på två rundor, den är lite tjock men står emot vind väldigt bra. Man kan bära den antingen rejält neddragen eller vika upp en liten kant och ändå få till det där bagarmössestuket som kännetecknar en liten gnom.
Begreppet gnom har vi dragit tidigare.
Hur som helst får den åka med till NY (jajamän, här ältar vi vidare detta hyyyyperintressanta ämne). Helst vill man ju att löparkepan ska sitta på men det kan bli för svalt och blåser det är den inte ett klockrent val av huvudbonad. Löparkepan får emellertid åka med för sakens skull.

När jag kom från mösstestarturen på en mil idag hade familjen börjat greja med utemöblerna - de skulle in för vintervila.*
Då fick jag feeling och gjorde gemensam sak av det hela och baxade ned pelargonerna i källaren. 
Nu ska det bli väldigt spännande och se om jag också får feeling där i januari när de ska planteras om (visst är det så man ska göra?).
Nu är det höst på riktigt.

uppdatering; *haha, jag menar möblerna alltså, inte familjen...

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Fin löparklädsel! Mössa på är skönt när det blåser! Kläder?! Gillar egentligen när det inte sker några inköp, vilket jag själv haft svårt att stoppa senaste tiden. Dumt. Jag gillar dina garderobsfynd och tjatar vidare om bilder....
Ser fram emot att följa dig i NY. Så himla coolt!

Librarybeth sa...

Fliselin: tack, det blir nästan alltid en salig blandning men jag gillar det.
:D nu blir det mest garderobsfynd och ständiga mixar av gammal skåpmat ;D Har slarvat med fotandet igen, kanske kan det bli något från NY??!! Ja, häääng med via blogg & insta!