söndag 4 oktober 2015

Söndag

Vaknade tidigt och söndagsförmiddagen ägnades åt att tänka och summera gårdagen.
Det var roligt att träffas på en bloggträff.
Märkligt och inte märkligt.
Svårt att formulera vad som är märkligt, jag gör ett försök.
Märkligt att "känna" andra genom deras bloggande. Att ha känslan av att känna någon utan att ha träffats tidigare, många bitar är självfallet inte givna bara för det, verkligen inte, men en viss koll har man ju skaffat sig. Man har fått förtroendet att ta del av någon annans liv och vardag fast man inte träffats IRL, förrän nu.
Lika märkligt var det att ta in att här satt det tjejer som läst det jag bloggat! De kände mig!
Och så paradoxen; att det inte kändes märkligt, också.
Hmmm, det där var jag tvungen att fundera på.
Och som alltid, allt det där man inte hann fråga och prata om.
Jag skulle ha frågat mer kring hur de tänker kring bloggandet, fördelarna, nackdelarna.
Det ska jag fråga nästa gång.

Under tiden som jag funderade pysslade jag faktiskt om mina ehum.... orkidéer.
Asså, jag måste instagramma orkidéerna snart, de är helt amazing. Jag har två som blommar om just nu. När hände det senast liksom.... om jag inte instagrammar dem har det aldrig hänt.
Och for the record; min porslinsblomma har beslutat sig för att belöna mig och blomma den med!!!
Förstår ni?
Jag borde fasen ringa lokalpressen.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jaa, det där med att träffa bloggvänner är konstigt. Man vet mycket mer om varandra än ens vänner vet (i alla fall om det som händer här och nu). Jag har aldrig varit på bloggträff, däremot träffat bloggvänner lite här och där. Vi sågs ju på Tjejmilen. Det är kul med bloggvänner! :)

The Queen of fucking Everything sa...

Ja det är jätteskumt- som att träffa nån man känner men vissa bitar är ändå helt blanka. Och att se helt nya saker, få ytterligare intryck av personen där bakom skärmen och- om möjligt- bli ännu mer förtjust!

Jättekul att träffa dig, jag hoppas det inte var sista gången:-)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Precis så. Märkligt och ändå inte. Jag, som kan ha lite svårt att möta nya människor, hitta samtalsämnen och så där, tycker att det är helt fantastiskt att mötas så här. Man kan skippa introt, liksom, och bara köra på. Och även fundera lite på hur andra uppfattar mig via bloggen och sen irl - det där kan jag få riktigt huvudbry på. Jag vill inte att någon ska tycka att jag liksom luras i bloggen. Finns mycket att diskutera kring detta! Nästa gång kör vi tema bloggfrågor!

Librarybeth sa...

Camilla: det var jättekul med en bloggträff!!! Och dig har jag ju träffat, självfallet valde vi ett lopp att ses haha!!!

Queen; säger som du, hoppas det blir fler ggr! Superkul att bekanta mig med dig!

Iwillnot: japp, man behöver inte sälja in sig själv :D Och bra, då får nästa konferens handla om bloggfrågor!