tisdag 6 oktober 2015

Man kan ju undra vad det ska vara bra för

Jag är inne i ett skov där jag vaknar i vargtimmen och inte kan somna om.
Är det något som mitt undermedvetna vill säga mig?
Fasen, jag borde somna ovaggad som jag håller på om dagarna... vilket jag då iofs faktiskt gör det är bara det att jag vaknar igen också.
Hungrig är jag också men jag tror inte att det är det som väcker mig, jag brukar upptäcka det efter en stund så det kanske mer har med vanans makt; jag är vaken alltså bör det vara frulle nu.
I alla fall kan jag berätta att journalister som hänger med soldater och för att skriva reportage kallas för inbäddade. Annars klippte jag alla frågorna om nyord i DN:s quiz.
Tack DN:s quiz för sällskap i natt, hinner ni göra ett nytt till mig till kommande?

3 kommentarer:

Anna lever i dag sa...

Jag tycker att morgonkaffet är godare ju tidigare det är...
Bra jobbat där med nyorden!

Katarina sa...

Ja... Om du försöker vänja dig vid New York-tid rör du dig väl åt fel håll?
Hoppas du får sova i natt.

Librarybeth sa...

Fru Fransson: instämmer men det känns tufft att fixa det vid tre, halv fyra på morgonen.... ;D

Katarina: true! :D