onsdag 28 oktober 2015

Ledig onsdag och jag laddar batterierna

Löparkläderna luktar nytvättat och startbiljetten framlagd och resväskan är packad sedan tidigt imorse.
Jahupp. Då är en annan klar då.

Jag vaknade tidigt och var som sagt klar med packandet tidigt denna onsdagsförmiddag. Attan vad gött att ha en hel dag så här före en resa, att packa i lugn och ro och pyssla med lite av varje, måste vara det smartaste jag planerat på länge.
Och för att försäkra mig om att jag fortfarande vet hur man gör när man springer valde jag att dra ut på en liiiten kort sväng bara för att känna på't lite.
Så det fick bli till att dra på sig de där löparbrallorna som kasar ned en liten bit i taget (eftersom mina bästa är nedpackade) men med lite höstsol i ansiktet och en inte så lång sväng så kan man stå ut med det.

Sedan skjutsade jag en tös som skulle på läger, gladde stora ica-affären med min närvaro och gjorde också ett inköp på sportbutiken.
Jag velar och velar kring detta om jag ska ta med vätskebältet eller inte. När jag sprang Lidingö var det klockrent av mig att ha bältet men nu till ett maraton ältar jag denna viktiga fråga fram och tillbaka.
Det är ju skönt att slippa bältet samtidigt som man spar lite tid genom att inte stanna på alla vätskestationer. Å andra sidan tar det inte så himla lång tid och herregu jag är ju bara en glad motionär som kutar.
Hm.
Har köpt på mig gel som jag också velar kring, det är bra grejer men jag är alltid lika skrajsen att det inte ska funka med magen, jag har testat märket förut men är lika fullt misstänksam. Det här är luriga prylar samtidigt som det är så viktigt att ha den där lilla känslan av snuttefilt som ändå en medhavd gel faktiskt är, i synnerhet när man närmar sig andra halvan av ett maraton.
Jag har några timmar till på mig att vela.

Och när jag nu ändå fick en hel eftermiddag på mig själv att bara dricka te och älta info kring loppet så passade jag på att anmäla mig och Mannen till Lidingöloppet 2016.

4 kommentarer:

Marie sa...

Fråga: gelen går inte som livsmedel som inte får föras in i USA? Bara en undran...

Ha en bra resa!

Librarybeth sa...

Marie: jag misstänker att den räknas som mat och att jag förmodligen får lämna den hemma och köpa något där. Och likadant med sportdryckspulvret.... nu lutar det åt att jag lämnar rubbet hemma och så köper jag gel där och hoppas INNERLIGT att det är typ samma lika i alla sportgelar i heeeela världen och att min mage tycker det är toppen :D :D

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vad är det för gel? Jag tänkte att du skulle smörja in dig med den, men fattar inte varför magen skulle reagera på det liksom... :o

Librarybeth sa...

Iwillnot: :D den gel jag ältar här är den sortens som man äter. Den är energirik och full av socker och i geléartad konsistens vilket gör att det är lättare att sätta i sig medan man springer. En del magar kan krångla när det blir för mkt av den här varan, med magont och krampkänningar i magen. Inte kul.