lördag 10 oktober 2015

Dådkraft

Jag vaknade av att grannen tillika kompisen skakade förbi med sin släpvagn, Mannen hoppade upp med ett skutt glad att få låna sagda släpvagn.
Mannen är full av dådkraft tidigt denna lördagsmorgon.
- Jag var först på Returpunkten, låter han meddela stolt efter hemkomst när vi tillsammans baxar ut ett skrivbord som ska skjutsas till någon av återvinningsbutikerna i stan.
Han är på idag, och det bästa är ju när någon får ett flow, att låta hen hålla på.
Sedan ska han ut i skogen och plocka svamp.

Själv hoppas jag också på dådkraft, känner mig onekligen lite seg idag men jag satsar på att riva av 30 km. Planen är att köra samma sträcka som förra helgen, blanda asfalt och lätt kuperad skogsslinga.
Ja, och så lägga på några kilometrar också.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag hade också dådkraft idag. Jäklar i min låda vad effektiv jag har varit. OCH hunnit med en ordentlig fika. Bra dag.

Librarybeth sa...

Iwillnot: så gött när dådkraftdagarna kommer och gärna på en helg. Bra!