söndag 11 oktober 2015

Dådkraft del 2

Jag lyckades uppbringa energi och åka till Mio och köpa oss en soffa.
Äntligen.
Självfallet drabbades jag av tvivel och undrade om inte vår nuvarande soffa ändå skulle hänga med ett tag till (vilket jag förstod ännu en gång när jag kom hem att det kan den inte).
Hur som helst, jag fick hjälp av en trevlig Mio-tjej och så velade jag bara en ganska kort stund kring vilken färg på tyget och jag var ju inne på att välja en mörk klädsel... och så fick det bli.
Sedan valde jag soffben och det var inga som helst problem eftersom jag är tokig i ek.
Tjong! Där satt den.
Nu får vi vänta någon månad innan soffan kommer men jag anser att projekt "ny soffa" är så gott som i hamn.
och bilden snodde jag rakt av från Mio och har svårt att tänka mig att de har något emot det, rena gratisreklamen ju.

4 kommentarer:

Marie sa...

Snygg! Grattis till en bra och klassisk soffa

Anonym sa...

Grattis till den snygga soffan! (Den är säkert skön också.) Den som väntar på en skön och snygg soffa, väntar aldrig för länge, som det gamla ordspråket lyder, så ni "tyar" säkert en månad. Tiden går svindlande fort, som du vet.
/Annika

Petra sa...

Snygg! Funderar på att kopiera den där rakt av. Just saying. Vi har ju så svårt att komma till skott hos oss...

Librarybeth sa...

Marie: ja, jag vill helst ha en likadan som förut... men några "nyheter" blev det ändå.

Annika: jo, den är snart här i ett tv-rum nära mig!

Petra: jäpp, då får jag ju känna mig som en trendsetter ju ;D