torsdag 10 september 2015

Spontananmälan

Torsdagkvällen tog en riktning jag inte hade trott.
När jag cyklade hem från jobbet genom parken och såg att det var ett löplopp på gång tänkte jag; visst ja, det hade jag ju hört. Jag trampade vidare hem och tänkte... tja, varför inte? Jag hade ju ändå tänkt springa en sväng, ett 5 km-lopp skulle sitta fint.
Kidsen hemma peppade, klart du ska springa, vi tar matshopping, hämtning av lillasyster och matlagning.
Perrrrfect.
Så jag anmälde mig till loppet med blott 40 minuter kvar till start, bytte om och hoppade upp på hojen igen och trampade tillbaka till parken.
Plockade ut min nummerlapp och vimlade runt i höstsolen innan det var dags för lite hurtig uppvärmning av Friskis (gud vad jag har legat av mig, jag har ingen koordinationsförmåga längre) och strax därpå start.
Vilket fint lopp det var och vad kul det var, supernajs!
Och det var bra investerade pengar i den anmälningsavgiften, rubbet går oavkortat till Barncancerfonden.

Och jag gjorde ett bra lopp,  så nöjd med min insats kunde jag sedan cykla hem till torsdagsmiddagen och tv-soffan.
Tjena mors, vilken torsdag.

Inga kommentarer: