fredag 18 september 2015

Fredagmorgon

8:45 var fönstren nyputsade.
Nu har jag två små sniglar på ett fönster och jag kan inte fatta hur
a) de kom dit?
och
b) varför i helskotta de måste moja runt på mina rena fönsterrutor?

jag måste pilla bort dem på något vis.

Annars då?
Torsdagseftermiddagen känns lätt surrealistisk så här i backspegeln.
Jag dockade äntligen efter 11 arbetsdagar ut från jobbet vid ett, halv två vilket var senare än vad jag tänkt mig men de där halvdagarna innan veckovila har en tendens att bli overloaded och det är alltid någon arbetsuppgift som ramlar ned och gör att man inte hinner som man ska.
Väl hemma drog jag mig undan med en bok, All inclusive av Gunnarsson (bokcirkelboken) och läste.
Försökte verkligen vila. Gjorde det så bra att jag somnade.
Knock out.
När jag vaknade var det full fart i trädgården då Mannen hade arbetskamraterna här på trädgårdsfest.
Jag blev superförvirrad och hjärnan mixade ihop allt möjligt;  jobbprylar, karaktärerna i boken och yttre ljud till en enda intressant röra.
Jag kände mig så där som man gör som febrig; inkapslad och frånkopplad.
Väldigt märkligt.
Sedan var jag lite lätt borta och distanserad resten av kvällen.
Nu måste jag samla mig lite och få ordning på huset efter fönsterputsandet (i vilket jag inte deltog, det lejer jag som ju bekant bort till proffs).
Och det är vid dessa tillfällen jag är så glad att jag har minimalt med kollijox i fönstren och inte så många gardiner heller faktiskt.

3 kommentarer:

Tantaugusta sa...

Inhyrda fönsterputsare är en fenomenalt bra uppfinning. Ska komma ihåg att boka innan vintern.

Camillas dagar sa...

11 dagar?! Du är galen kvinna!
Vila upp dig nu. Är det mara snart?
Kram!

Librarybeth sa...

Tant Augusta: det är en sån LÄTTNAD så det är obeskrivligt. Och resultatet! Man märker ju att det är proffs som grejar't!!!

Camilla: ja, jag är helt feed up på folk ef det. Mara i nov, 30 km skog snart.