onsdag 1 juli 2015

Medan jag sov....

så....
har man gått och fått en hel sekund extra, var det verkligen en hel? Aaah, känner mig extra utvilad idag.
Och så har det blivit EM-guld i fotboll till U21 minsann. Hade gärna sett matchen men jag vet ju att jag blir galen när det ska sättas straffar. Hu. Finns förresten säkert bra skäggpotential i den truppen också vad det lider.
Vad har hänt mer?
Det har plötsligt blivit juli månad och det verkar som att rejält med sommarvärme är på ingång. Trevligt.
Själv ska jag jobba hela helgen, svider förstås lite men det är bara att tugga i sig.
Annars är det en väldigt fin tid just nu. Det här är min bästa tid av året tror jag. Det är som natt och dag med ork och entusiasm. Det är ljust när man skuttar upp, man slipper tjocka vinterkläder (plus att det är roligare med vår- och sommarkläder), man bikar iväg till kneget och det är grönt, grönt, grönt. Himlen är ljus.
Och efter jobb orkar man springa löprundor utan att blinka om man ska ge sig ut - man vill ge sig ut! Och man hinner fixa med diverse pyssel och kvällen räcker till så mycket.
Att sitta i trädgården om kvällen är ljuvligt och regnar det kryper man ihop inomhus men man har så mycket mera ork.
Visst, trötter blir man och ja, det borde väl vara dags för lite ledigt snart men ändå.
Sådan skillnad.

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Det är bästa tiden nu och jag vill stanna den. En sekund extra räcker inte långt. Jag måste säga att jag saknar dina dagens väldigt mycket. Kommer de inte tillbaka? Du inspirerar så.
Kram

Anonym sa...

Jag instämmer i tidigare kommentar och hoppas att du återkommer med "Dagens", inspirerande och trevligt att börja dagen med.
Kram Agnes:)

Librarybeth sa...

Fliselin: vad kul att höra ifrån dig! Samma här stanna! känner jag. Jag vill inte ens i tanken beröra det där med vinter!!! Men guu vad jag blir smickrad, jag kanske borde ställa mig i Trappan igen... :D kram

Agnes: men gudars, en til ;D Kram på're - jag kanske får inspo att ställa mig där igen.. för jag har ju kläder på mig! :D