onsdag 8 april 2015

Housespotting - endast ett urval

Kan man få nog av vackra hus? 
Nä, jag tror inte det. Spanar på husfasader och får mitt lystmäte. Jag borde läsa på om arkitektur och stilar, tror det skulle roa mig - kanske något för pensionen?
Här i Budapest kan man drabbas av nackspärr när man går runt och beundrar hus som varsamt vårdas. Och så finns det hus man hoppas att man snart ska pyssla om.
Hmm, vilket skulle jag välja om jag fick välja?
Svårt... kanske nummer fyra här? Vilket väljer du?




3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt att välja men jag tar det tredje och gärna en våning med balkong!Ni har ju hunnit finfika flera gånger ser jag,ingen brist på gofika där.
Jag kan rekommendera Cafe New York också, om ni har tid.
Agnes

Anonym sa...

Inte helt lätt att välja, men jag tror att jag tar trean, eller möjligen ettan, om det skulle vara fullt i trean. Balkong är ett absolut krav från min sida!
/Annika

Librarybeth sa...

Agnes: ett bra val! Nej, finfika har vi inte slarvat med denna gång. NY stod på vår lista men vi hittade ett annat som var hälften så dyrt ;D

Annika: okej! tror det finns plats ;D