lördag 21 mars 2015

Libby goes shopping - ännu ett värdefullt inlägg (fullproppat med konsumtion)

Jag har ju suktat efter de där grå byxorna sedan i januari men de tycks lysa med sin frånvaro. Livet kommer ju bli så himla annorlunda om jag får tag i dem. Typ.
I torsdags slank jag in i butiken och frågade efter brallorna.
Personalen är supernajs i min butik och försökte klura ut vilka det var och när de kom.

Nåja, det slutade med att jag kom ut med ett par mörkblå med vita ränder istället (ni vet säkert vilka jag menar, allt går att sälja med mördande reklam och sociala medier där jag själv bidrar till detta, gör ju sitt till, oh well.)
I alla fall, hemma i stugan igen provar jag byxorna och inser att de är för stora.
Okej, jag måste tillbaka och byta.
Jag kammar också igenom butikens hemsida och magazine och latest news och allt vad det heter och nu minsann hittar jag ett... ska vi säga ett slags releasedatum (!) på brallorna.
De ska finnas i butik nästa vecka. Najs.
Tillbaka till butiken igår för att byta och precis när jag är framme i kassan kommer jag på att jag är ju smart om jag behåller randiga brallan som jag köpte med en liten rar rabattkupong och byter randigt mot grått för då får jag behålla rabatten.
Butikspersonalen instämmer, det är absolut smartast.
Så ut igen med randiga brallan och så måste jag väl in där igen i nästa vecka då.
Lite rocket science över det hela är det inte?
För ett par grå byxors skull.
*suckar över mig själv*

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Smart drag där! Vilken byxa är det? Gissar att det är Lindex vi pratar om? Jag vill också ha en grå byxa och ska dit nån slags grej på torsdag.

Anonym sa...

Ett inlägg för Pappa puh, konsumtionens väktare
Karin

Librarybeth sa...

Iwillnot: så nu lurar jag i bakgrunden och väntar på de grå... skulle också vilja gå på ngn slags event på torsdag (japp, det är Lindex vi pratar om här) men jag har ledningsgrupp hela dagen så det blir väl inget med det....

Karin: exakt! :D