fredag 6 mars 2015

Ledig fredag... eeeeh va? part two

Efter den där kraftsugande förmiddagen tog jag mig en kopp kaffe.
Alltså, vi tar det igen; jag gillar inte att handla mat om jag inte är på resa. Jag springer hellre ett långlopp, frågor på det?

Jag får alltid butikens jobbigaste kundvagn där hjulen jävlas med mig och jag får liksom ont i mitt knä av att dra och skjuta på sådana där kundvagnar. Det är sant, jag har nog fel teknik.
Och efter 11 dygns jobb är jag i stort behov av att få vara själv på förmiddagen, visst det var väl inte så mycket folk på Ica men jag hade gärna sett att det var ännu tommare.
Sedan var jag tvungen att köpa en ny dammsugare, läget var akut.
Och vad tycker jag om att vistas i den sortens butiker? Not so much.
Jag åker till Elgiganten högst en gång per år och då är det för att bunkra med världens bästa medel för spishällar. Det ska vara Electrolux Toprens - inget annat duger. Inget.
Jag brukar tjurrusa in, nappa tag i några flarror Toprens samt ta en bunt med de braiga galgarna man hittar där för en spottstyver. Ev en Toblerone i kassan (stor) och sedan ut fort som fanken.
Idag; inte lika fort.
Jag försöker jobba snabbt och välja en dammsugare innan en försäljare kommer fram, men de är kvicka de där försäljarna.
Jag försökte värja mig lite men nä, de är smarta också. Genast ska vi visa en modell som är dyrare än den jag står och tummar på.
Men jag bara, nope. Jag var iskall. Så iskall att han skickade med en extra liten borste.
Troligtvis är det där också ett slags försäljartrick, det ska kännas som att jag har gjort en bra affär.

När jag kom hem tog jag som sagt den där koppen kaffe.
Dammsugaren får stå i sin kartong en stund till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nätet syrran - nääätet! Köp elektroniken därifrån. slipper säljarna å snabb leverans. /lillsis

Librarybeth sa...

Lillsis: ja herregu, hur kommer det sig att jag Queen of Webshopping inte har tänkt på det????!