måndag 5 januari 2015

Do you run?

Javisst gör jag det.
Sådana här lediga dagar är perfekta för träna/äta/sova/repetera.
Nästan så att jag blir lite asocial faktiskt (sån tur att jag fick anledning att åka till Ica Maxi så att jag såg folk, bra träning inför jobbstart).
Men som sagt, springer gör jag, inte varje dag (det kommer bara elände ur det) men nästan. Och det känns kul. Ja, som lite kul på nytt.
Har det att göra med att vi är på väg mot ljusare tider? Vet inte.
Eller är det för att man är ledig och får träna i dagsljus? För att man inte behöver skynda sig från det ena till det andra som det är med tränaefterjobbförelagamatochköraläx-rejset? Ja, det ligger säkert något i det.

Hur som helst, dagens runda på 12 km där jag prrrrressade mig lite fartmässigt, var riktigt fin med inte så kall vind som de senaste dagarna och med solsken som bländade en.
Det fick mig att tänka på kortbralleväder. Nej, att drömma mig bort till kortbralleväder är mer sant.
Jag måste bestämt nypa lite i dessa snyggingar som finns på HM just nu. Just sådana brallor har jag inte i lådan för träningskläder. Min erfarenhet av träningskläder från HM är att de är helt ok.
Tänk dig löprundan i dem och en lagom varm vind, det är en dag att längta till.

bilden lånade jag förstås av HM

Inga kommentarer: