fredag 21 november 2014

Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli...

ja, vad skulle det vara?
När man säger en dum ovana så blir man ju rättad för det tycks vara så att alla ovanor är i grunden redan i egenskap som ovana redan dumma och dåliga.
Vem säger att alla vanor är bra, en vana som är dålig, beroende på vem man nu frågar, blir alltså en ovana.
Men samtidigt låter det ju ovana som att det är en vana som inte så vanligt förekommande och då kanske det inte är så farligt att man har en och annan ovana.
Vid närmare eftertanke så beror det självfallet på vilken typ av ovana vi talar om.
Framför allt kanske man inte ska fördjupa sig i ämnet en fredagmorgon klockan 6:53 när fönstret gapar tomma och det är kolsvart ute.

Min ovana är att jag gärna bokar in saker tidigt, t ex fönsterputsare vilka snart ska drälla in här.
Det kändes smart vid bokningstillfället, mindre smart just nu men om ett par timmar kommer det att kännas smart igen.
Någon ny ovana har jag för tillfället inte någon aning om vad det skulle vara.
Föra förvirrade resonemang?

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Man har rätt att känna sig litet förvirrad så där tidigt på morgonen!

Librarybeth sa...

Spader M: !