onsdag 26 november 2014

Mycket på gång

Det blir mycket på en och samma gång i vår inser jag. Dessutom koncentrerat till en helg.
Hurra liksom.
Student (äldsta), konfaläger (nästyngsta) och Vätternrundan (Mannen).
Jag antar att jag är den som kommer rodda med en hel del av dessa aktiviteter när det kommer till logistiken; inköp, diverse fixande, hämtning, skjutsning.
Och med anledning av detta försökte jag delge info till Mannen igårkväll, jag tänkte att jag kunde köra någon slags light-info, varpå han tittade oförstående på mig.
-  Det är väl ingen idé att du tar det där nu, jag kommer ju att ha glömt alltihop tills dess.
sant
- Okej, hämta diskmaskinspluppar istället.
Jag måste jobba mer i nuet.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

haha!

Fliselin sa...

Det låter lite avancerat att befinna sig i slutet av våren. Jag är en vecka framåt i tiden och har julen i huvudet. Räcker så. Vänta lite med student och konfirmation!

Anonym sa...

Det känns väldigt långt till våren, men jag vet att tiden går fort!Just nu ser jag fram emot att få stjärnor och ljusstakar på plats.Känns som att det lyser mer och mer i fönstren nu och jag har Inte hunnit plocka fram ett enda pynt!!!Jag ser också fram emot din adventstävling:)Det är Tradition numera
Agnes

Librarybeth sa...

Iwillnot: :D

Fliselin: sant, men jag riktigt kände hur logistikplanerarBeth vaknade över hur mkt det blir att tänka över lagom till den helgen ! :D

Agnes: nu har jag landat i Advent! Allt är på plats (dags att planera sommarsemester - obs ironi!)