tisdag 14 oktober 2014

Tisdag och jag vet inte vad jag ska göra

Jag vet inte vad jag ska göra idag; ska jag springa intervaller eller bara dra runt en mil?
Vad blir bäst med tanke på helgens kommande aktiviteter.
Vojne, vojne. Det är inte lätt.
Mannen tror att han ska köra intervaller (olika sådana) både idag och imorgon.
- Tror du att det hjälper undrar jag.
- Nae, är svaret.
Men gör't det gör vi.

Igår visste jag dock att jag hade att göra. Jag blev ensam lämnad med Lotta (häst) i hästlådan medan lilla V struttade iväg för att hämta diverse attiraljer för att kvällsstäda hästen.
- Du får ett äpple sen, fin häst. Stå bara still, sa jag till Lotta.
Lotta bara tittade på mig och fnyste varm hästandedräkt på mig som för att bekräfta att det där äpplet var hon så himla värd oavsett hon står still eller inte.

Vilket hon faktiskt var. Lilla V fick en sådan där härlig hästfeeling tillsammans med Lotta på lektionen så Lilla var trallande glad hela kvällen.

Själv nynnande jag mer glatt när jag äntligen sent på kvällen sjönk ner i soffhörnet för att kolla hur Carrie har det på sitt jobb.
Nu, väntar mitt.


dagens kostymbralla HM, lurv Jeane Blush

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska springa intervaller, korta och få lite fart och spänst i benen... Ingen mil.
Karin

Fliselin sa...

Tror också på intervaller, spara nu på krafterna. Inga långdistanser.

Librarybeth sa...

Karin: gjorde't!

Fliselin: fick bli intervaller!!!