måndag 27 oktober 2014

Söndagkväll vs Lördagkväll

Snacka om flopp! Söndagens vi-är-så-välförtjänta-en-stilig-och-god-hämtpizza blev mer pannkaka.
Vad säger man när man av sex pizzor får två som är så himla fel och det dessutom är skinka på dem.
Träääääligt om du frågar mig.
I synnerhet som yours truly inte käkar kött och skinka ska ju enligt uppgift vara just det.
Inte så kul, där sitter familjen och vill hugga in, vilket de gjorde medan jag telefonerade med pizzerian. Mannen förlikade sig med att pizzan med sardellerna gått honom förbi medan jag har nu en innestående pizza att casha in vid något tillfälle.
Skinkpizzan delade några familjemedlemmar på (värst vad de var hungriga) och jag fick en bit av de yngsta flickornas Margarita.
Den hade hunnit bli kall.
:(
Well, sådant händer, dagens i-landsproblem yada yada... men lite öken var det allt nu när vi var samlade allihop och skulle avrunda helgen.

Då var lördagkvällen så mycket mer magisk! Mannen hade fått konsertbiljetter i födelsedagspresent av mig (vad snäll jag är) till Ane Brun.
Och oj. Det blev en synnerligen fin musikupplevelse.
Hon kan sjunga.
Jag säger bara det. Hon kan sjunga.

Inga kommentarer: