måndag 8 september 2014

Garmin, åh min Garmin

Hoppfull såg jag till att ladda min kära löparklocka i torsdags.
Nu blev det ju ingen löpning och när jag såg att klockan var på igår kväll skulle jag stänga av den.
Nu ville tydligen Garmin annorlunda och hakade fullkomligt upp sig och piper nu sedan nio-hugget igår kväll.
Det går INTE att stänga av den eller på något vis påverka klockan.
Den piper gällt - HELA TIDEN.
Vi har fått lägga den i vardagsrummet under två kuddar för att slippa dess irriterande gälla tjutande.

Jaha, det här kom ju väldigt lägligt.
Om, jag säger om, jag nu skulle få springa på lördag är det bra att ha en klocka och medlem ur Löparkollektivet har redan skyndat till min hjälp och lånar ut sin klocka vilket jag ödmjukast tackar för.
Om det nu blir något lopp vill säga. Förutsättningarna är sannerligen usla, jag har bestämt mig för att se loppet som träning. Punkt.

Och klockan då? Jag får väl vänta tills batteriet har lackat ur och sedan gå tillbaka igen med klockan till butiken för reparation.
Ja, det är samma klocka som var på reparation i våras.
Om jag känner mig lite lätt motarbetad? Kan man säga.

Inga kommentarer: