fredag 26 september 2014

Från trappan denna fredag

Sänker axlarna lite.
Så där.  Den heliga grötstunden ska man inte skynda förbi.
Kom hem strax före halv tio igår kväll. Då hann jag gå varvet runt hos kidsen för att höra hur de mår, hur deras dag har varit. Viktigt för mig.

Och nu är det fredag och jag ska... just det.
Jobba kväll.
Men utmaningen idag är att komma ut direkt efter jobbet på en långtur.
Och med direkt menar jag diiirekt utanför jobbporten.
Planen är att fort som attan hinna svida om till löparstassen innan vakten låser och bommar igen bibblan.
Det ska nog inte vara några problem med det, utmaningen är nog mer av karaktären;
- In your face, fredagströtthet.
Jag ska ut och springa.
Yes I'am.

dagens i trappan; ränder Sisters, kavaj HM, byxor Monki

2 kommentarer:

Malin sa...

"Chance favours the prepared mind." Det kommer att gå utmärkt - och kännas härligt!

Librarybeth sa...

Malin: jag kom ut och det var bitvis härligt. Lite gott och blandat kan man säga men summan; nöjd.