söndag 17 augusti 2014

Som ett kinderägg ju!

Utflykt! Motion! Naturupplevelse!
Att cykla landsväg is da shit, djiii - jag kommer definitivt somna ovaggad denna afton.
Idag har Mannen och jag cyklat 12 mil - vilken superfin cykeltur!
Vi drog iväg vid 10 på förmiddagen för att ge oss ut i Östergötland med ambitionen att cykla Roxen runt. Självfallet undviker vi stora vägar, vi är båda sjukligt förtjusta i småvägar vilket passar utmärkt när man vill cykla landsväg.
Hade någon lös plan att äta lunch vid Bergs slussar men det var så deppigt där att vi valde att fortsätta in till Linkan.
Lunch blev det på inte så flådiga men ack så bekväma Burger King utanför typ IKEA.
Rätt najs att cykla mil efter mil och sedan stoppa för en fiskburgare och varm kopp kaffe.
Det är definitivt mer dolce vita över cykling än löpning (vilket inte ska tolkas som att jag släppt löpningen, hell no).
Det regnade i Linkan men vi cyklade ifrån det, över vackra slätten nordost om stan för att tråckla oss fram via småvägarna ända hem till klockan fem. Mmm.
Nu vilar hojarna och jag tänker göra likaså, jag ska inte springa imorgon.

uppdatering: och japp! det gick fiiiint med pedalerna! bra va?!

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Vad långt man kan orka på cykel! Lite nyfiken blir jag men hur ska man hinna allt...? Har ni karta eller GPS eller hittar dit ni cyklar? Du sover gott i natt, gissar jag!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, det är det som är så coolt när jag jämför med löpningen. Det är absolut pulshöjande men inte på samma sätt dränerande på kraft som löpning kan vara. Beror förstås på hur fort man cyklar men man kommer otroligt långt på hoj.
Nope, ingen GPS, vi hade tittat ut en väg i förväg och så kollar vi via våra telefoner under resan.
Som en liten gris!! (på tal om sömn) :D

Omentjej sa...

Wow, så häftigt! Det är verkligen härligt att cykla (även om jag bara cyklar damtralla). Ska skaffa cykelkärra sen så man kan trampa fram med båda barnen samtidigt.

Librarybeth sa...

Omentjej: ja, det coola är att man kan ta sig så långt!!! En cykelkärra blir ju bra!!