lördag 30 augusti 2014

Lite danger zone

Två sjuka barn blev tre.
Igår gick bara en tös till skolan och man kan ju tycka att för den (yours truly) som har två inbokade roliga lopp inom 14 dagar kan det kännas som att det är lite av danger zone här hemma just nu.
Det var nästan så att jag övervägde att ta in på hotell när de hostade och snorade som värst.
Ja, det låter inte snyggt, det där när den knäppa bacillskräcksfyllda modern säger så.
Mest synd har det varit för äldsta som fick ställa in sina Popaganda-planer helt och se sina betalda biljetter fara och flyga. Sedan lyckades hon sälja sin entrébiljett och det tröstade lite.
Minsta piggnade till snabbast och näst största hostar i självvald karantän på sitt rum.

Arbetsveckan toppades av en intensiv fredag, jobbajobbet och sedan flängde jag iväg till grannstaden för att uppvakta vid invigningen av nytt bibliotek i nybyggd skola.
Storartad satsning och bäst var de två ungdomarna som invigningstalade så insiktsfullt om hur man vill motverka vi-dom-tänket.

Mannen tyckte att fredagen skulle toppas med intervaller men jag var väldigt upptagen med att sno till mig de sista solstrålarna i sällskap med lite rosé och ett modemagasin så jag blev sittandes där jag satt.
Idag tänker jag emellertid inte sitta still, det ska springas lite lagom jobbig terräng idag är det sagt.
Hoppas på att få ihop 2 mil.
Rosén är slut, modemagasinet lite tröttsamt och solen inte så på idag och så springer jag ju så gärna.

Inga kommentarer: