söndag 6 juli 2014

Clap your hands if you think that hapiness is the truth eller Vilken (löpar)helg

Vilken helg.
En cocktail av en trevligheter. En fyrverkeripjäs av sommarglitter.
Vad finns att säga när sommaren bara ler emot en och man kan sitta ute och läsa till sent på kvällen?
När det är varmt och man kan sitta i skuggan och njuta av frukosten ute?
Snabbpacka badväskan, köpa köpebullar i en hast och bara skynda till badsjön?
Man kan bara säga; tusen tack.

Om vi summerar kan det bli En lista;
Antal ihopsamlade kilometrar i löpning fördelade på tre dagar; 37, 3 km.
Fredag; långpanna på 21k, lördag; terräng 10 k, söndag; asfalt med feeling; 6,3.
Nöjd?
Nöjd!
Antal dopp i badsjö; 2 - kallt men jag badade.
Antal synnerligen trevliga middagar hemma med alla kidsen; 3.
Antal nattaxikörningar; 1
Antal pizzor; 1 (idag).
Antal spännande fotbollsmatcher; också 1 - så glad att Nederländerna klarade skivan.
Antal glas rosé; 2? 3?
Antal döttrar lämnade på ridläger; 1 - hoppas hon får en kanonfin vecka med kompisar, såväl två- som fyrbenta sådana.
Själv ska jag jobba.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Vilken härlig lista! Extra klappar jag för att du kommit igång ordentligt med löpningen igen! Inget höstlopp som hägrar? Lidingö Tjejlopp gillar ju jag, om du bara vill ha ett 1-milslopp. Tjejmilen igen kanske?
Jag tänkte ju börja med Lidingö 15 som start för Halvklassikern, hoppas nu bara att kroppen slutar jäklas med mig mer och att jag får vara frisk.
Kram till dig och för sommaren!!!

mis(s)match sa...

Härligt att det funkar, men undrar ändå om en halvmara utan vilodag direkt därefter är ett bra träningsupplägg...

Librarybeth sa...

Camilla: tycker själv att den lista var en bra sådan! Mer sånt ;D Höstlopp - absolut. Några milar hit och dit, Tjejmilen så klart. Lidingö hade jag tänkt mig nästa år faktiskt och det är 30 k som jag vill köra då igen.
Hoppas du får komma iväg som planerat!!!

Mis(s)match: det kan man verkligen diskutera men härligt nog kändes inte kroppen seg, tvärtom. Men jag är inte alltid helt rationell när det kommer till att få springa. Jag skyller på att jag har en massa spring som vill ut..... Nu har jag vilat dock.