onsdag 11 juni 2014

Min park

Cyklar genom min park förstås och den är så.... freaking nedskräpad så jag finner inte ord!!!
Djiiisus. 
Eftersom vi inte kan lära fåglarna "håll parken snygg" så varför i helskotta kan inte parken få smarta soptunnor som är både snygga och garanterat anti-fågel-letar-käk-smarta?
Och så det viktigaste av allt: 
vad är det för fel på folk som inte fattar att man kastar sitt skräp alt tar det med sig???? Varför, varför bara reser man sig och lämnar skiten kvar??!
Min stackars park. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fy blä vad trist!! För oss som vuxit med skogsmulle, så är ju nedskräpning något riktigt illa. Fåglarna kan ju skräpa ner de också, men jag tror att den tvåbenta arten r värre. Sorglig, javisst...... Anna panna

Librarybeth sa...

Anna panna: exakt - håll Sverige rent! Så HIMLA självklart att man inte kastar skräp och lämnar allt ef sig...!!!