tisdag 3 juni 2014

Jag går i spinn

Här måste ju avrapporteras efter the check out hos min sjukgymnast.

  • Nerven i benet som varit en stor bov i dramat
    sjukgymnasten säger; bra men är inte helt nöjd. Nerven mår så mycket bättre men är inte i toppform - än.
  • Övningar
    sjukgymnasten säger; gör de här tre övningarna, varje dag.
    Vi övade, en är jag skitkass på, balans vad är det? 


  • Löpningen
    sjukgymnasten säger; öka löprundorna men gör det med förstånd (här nickade jag ivrigt). Lägg på några kilometrar, vila någon dag, känn efter. Inte toköka från en dag till en annan (skulle aldrig falla mig in).
  • Smygontet i Survaden
    sjukgymnasten säger; troligen lite skräp och överansträngning med tanke på vad benet har varit med om. Vi ska hålla koll på detta (sjukgymnasten hittade ontet diiiirekt) men det är inget alarmerande, inget som ger mig löpförbud.
  • Summering
    Libby säger, nej hon sjunger halleluja, halleluja, haaaalleluuuuja.

Hjärnan har redan lagt upp en plan, ingen komplicerad bara att ikväll lägger vi på några kilometrar, vilar en dag, väntar och ser och sedan samma runda igen. Vila och om allt känns ok, lägger vi på några kilometrar igen.
Repeat.

7 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Balans? Gör tranan ;)

Anonym sa...

Run. Eat. Sleep
Repeat
Karin

Camillas dagar sa...

Härliga nyheter ju! :)

hallinbloggar sa...

Men så härligt. Och vad glad jag är för din skull att det verkar gå åt rätt håll!!

IngelaMolly sa...

Vilka underbara nyheter :)

Librarybeth sa...

Iwillnot: på balansbrädan - det kallar jag en utmaning. Som jag kan ta sen... ;D

Karin: precis så, skulle passa mig perfa!

Camilla: känns hoppingivande!!

Hallin: ja, nu dansar och sjunger ler Libby igen ;D

IngelaMolly: bästa på länge vad gäller löpträningen!

Fliselin sa...

Härliga nyheter!