torsdag 26 juni 2014

Bråvalla

Festivaldags i min lilla stad.
Jag blir förstås lite upprymd och glad över det, lokalpatriot som jag är. Och så blir jag liksom sprallig fast jag inte ska dit själv. Det känns lite kul att folk kommer hit även om det inte är just Nkpg de vill se...
Kalas vore det förstås om man inte grisade ner så förfärligt på fältet.... men det blir väl så när det är så många på en och samma plats.
Vem är jag att gnälla förresten, när jag springer stora lopp är jag med och grisar ned i någon annans stad.
Jag ska inte gå i år heller, känns som att jag har utgifter ändå när semestertider stundar. Familjen är dock representerad då äldsta kommer vara där så mycket som hon och vännerna orkar.
De traskar eller tar spånkan hem till oss och sover så jag blir lite glad och sprallig för det också! (note to myself; köp mer frukostmat).

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har ingen riktigt koll på exakt var Bråvalla ligger. Är det centralt i Norrköping alltså? Eller är det ni som bor lite utanför? Eftersom de kan gå hem, tänker jag. Har iaf fått rapport från min dotter att hon har sovit någotsånär inatt :)

Librarybeth sa...

Iwillnot: Bråvalla ligger utanför Nkpg,där stan tar slut. Det är ett STORT fält och så ligger gamla F13 där m sina flygfält. Vi bor inte utanför Nkpg men stan är inte superstor, vi bor på dunka-dunka-hörs-bra-på-avstånd, vilket blir väl sisådär 2 km.

Anonym sa...

Vilken tjusig kjol. Ser ju den live. Kram från Nickan

Librarybeth sa...

Nickan: visst är den fin!