måndag 16 juni 2014

Borta möte, hemma bäst

Hann med tåget hem trots att flyget var försenat. Det var bra. Det är alltid gott att få komma hem.
Upp till Umeå utmanade jag planerings- och komma-i-tid-egot genom att helt missräkna hur lång tid det tar för en flygbuss att åka från Cityterminalen till Arlanda.
Wii. Det var liiiite på håret att jag hann med mitt plan faktiskt. Så ska jag inte göra någon mer gång, det kan jag försäkra.
Annars var ju jobbresan till Umeå också en nostalgitripp av högre rang men också ett mycket produktivt möte med trevliga kollegor från andra bibliotek.
Väldigt uppfriskande att göra den där sortens erfarenhetsutbyten och jag gissar att det gäller för alla möjliga yrken och jobb.
I mitt fall kändes det gott eftersom vi jobbmässigt står inför en del intressanta utmaningar 2015 och då är det fint att veta vart man ska vända sig om och när frågor dyker upp.
Nu känner jag mig så där otroligt utmattad och samtidigt peppad som man kan bli efter den sortens möten.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Huuuah, man ska ha gott om tid när man ska med flyg!

Jag måste "släktforska" lite om Skärblacka. Är dina föräldrar där ifrån? Vad heter de? Pappa heter Krister Svensson och när han var liten hade farfar Gunnar affären och de bodde i samma hus.

Camillas dagar sa...

Oj, tur att du inte missade flyget! Skönt ändå att du var i Sverige, jobbigare om sånt händer utomlands kanske? Är det inte jätteläskigt att flyga inrikes i små plan, undrar hon med den största flygfobin som finns.

Librarybeth sa...

Ylva: så sant!! heeelt olikt mig som annars är så ute i god tid!!!
Nope, mamsen och papsen kommer inte därifrån men vi bodde där himla länge ;D
Har väldigt dålig koll på folk i Blacka, man måste vara bosatt typ 5 generationer bakåt för att ha koll ;D

Camilla: jag var mkt tacksam att jag hann med, mkt!!!
Det hade känts lite småjobbigt om man skulle boka om och lägga ut cash.....
Nä, så pyttesmå är de inte men jag får alltid lite ehum, knepiga tankar men har inte flygfobi.