torsdag 1 maj 2014

Hemma första dagen i maj

Maj har börjat fint.
Jag bestämde mig direkt imorse, inge' jävla hushållsgnet idag.
Den här dagen blev min egen dag. Jag promenerade någon mil i rask takt innan jag provianterade så vi kunde få något att äta till middag. Yngsta hade en del skolarbete och jag coachade henne, hon var en duktig studietjej nästan hela dagen.
- Vad ska man ha för mys en sån här dag, undrade jag.
- Popcorn på kvällen blir bra menade yngsta.
Självklart! Att jag inte kom på det själv.

Stortjejerna var upptagna med annat och till slut tyckte minsta att jag kunde ringa hem/tvinga ner dem till köket eftersom hon saknade storsyrrorna.
Det värmer i mammahjärtat att höra sånt. Och ännu mer värmer det när de sedan bänkar sig med lillsyrran i soffan, kopplar datorn till teven för att titta på roliga tecknade klipp.
Det är därför jag inte ligger i soffan nu.
Men det är det värt.

Inga kommentarer: