onsdag 28 maj 2014

Dags att ladda

Tar du resorb idag då, Mannen?
Mm.

Dags för Mannen att ladda inför lördagens lopp.
Jag behöver inte göra det.
Mer än lite mental kraft kanske, jag ska stå utmed banan och langa sportgel.
Ack ja. Det blir min lott denna gång.

- Du kan ju ta en gammal finisher-tröja på dej, säger Mannen.
- Aldrig, säger jag.
Men jag skulle vilja ha en tröja där det står något i stil med....
"att jag är inte en Coach-Fru som är här för att pyssla om min Man. 
Jag min egen Löpare - jag har bara varit lite skadad under våren"
Blir lite långt att ha som tryck va?

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Åh! Det blir bra tryck på tröja! Du får heja på mig också! Vad tror du på för löparkläder? Långbyxa och vindjacka? Du kan vara klädcoach, i år tycker jag!

Fliselin sa...

Aha! Man ska köra igång med Resorb nu?! Jag körde igång dagen med ett löppass , gick upp 5:30 för att hinna med.

Librarybeth sa...

Fliselin: SJÄLVKLART ska jag heja på dig!!! You bet! Ska hålla utkik! Ser att det ska regna....! Hm. När jag sprang skitväderåret 2014 hade jag vindjacka och långa tights men vad hjälpte det, haha. Men det var ett extremt skitväder för juni det året.
Beror helt på hur frusen du är. Jag håller mig varm när jag springer konstigt nog, jag som fryser så annars. Om du vet att du fryser, ta långa brallor. Annars gillar jag ju korta och så en bra vindjacka till det. Svårt.
Ja, drick Resorb sport. Jag tycker det är bra. Fyller på innan ett lopp.

Fliselin sa...

Knepig väderprognos! Lite olika besked på olika vädersiter. Kallt, blir i så fall trista svarta vindjackan och svarta brallor! Får satsa på orange keps kanske. Hur kul är det på en skala?!

Camillas dagar sa...

Klart du ska glänsa i en finisher-tröja! Berlin kanske?! Tänk på att revanschen kommer att bli underbar i New York!

Librarybeth sa...

Fliselin: ser lite bättre ut nu, väderprognosen!

Camilla: jag håller nog låg profil ;D men japp, jag hoppas på revansch!!!