söndag 11 maj 2014

Bad girl och Good girl

Söndag.
Jag har varit  både dålig flicka och snäll flicka.
Vad vill ni ha först? Ska vi snällsakerna först?

  • Jag har gjort rabarbermousse i helgen så att det räckte till efterrätt både lördag och söndag, snällt tycker jag.
  • Jag har varit i Ica både torsdag, fredag, lördag och söndag. Snällt både mot Ica-handlaren (han måste också äta) och familjen. Och snällt framför allt gentemot snubben som en gång i tiden storhandlade.
  • Jag har sett till att alla nu har rena underkläder. It's a miracle! (typ varje helg, inträffar det miraklet).
  • Jag har övningskört med äldsta fast jag sitter som på nålar hela tiden och flämtar. Jag är sämsta handledaren ever.
Nu tar vi det dåliga.

  • Jag har löptränat. Japp.
    Jag kunde helt enkelt inte motstå det längre. Det gick inte, jag var tvungen att kolla om jag kunde. Så starkt är detta behov att få springa i mig.
    Vad kan jag säga till mitt försvar? Att det blev ynka 3 km + 1 km jogg hem. Okej och en rask promenad innan på 1 km. Det var jättejättejättekul men att jag nu så här i efterhand har ... ehum liksom känningar av mitt tilltag.
    Alltså det gör inte ontontont men Surbenet talar om att det här kanske du inte kommer undan ostraffat med bruden.
    Därför ropar jag inte hej än. Jag får se hur jag känner mig imorgon.
    Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska mörka det här för min sjukgymnast eller om sanningen ska fram. Jag hade ju faktiskt löpförbud.
    Bad, bad patient. Fy skäms.
    Okej, nu går det bra att börja skälla på mig i kommentarsfältet.


8 kommentarer:

Peace in mind sa...

Vet du, jag skäller inte. Har full förståelse för frustrationen som liksom inte lägger sig med mindre än att benen får springa. (Och jag hade lätt om en plätt mörkat, sjukgymnaster kan vara så så känsliga...)

Hoppas att känningarna lägger sig, kram!

Spader Madame sa...

Håller med PIM. Den som gör allting rätt hela tiden må kasta första stenen.

Fliselin sa...

Jag fattar att man måste prova, det är ju svårt att låta bli. Om du kanske inte kan springa planerade lop som du är anmäld till borde u kanske teckna Startklar-försäkring. kostar 140:-, gäller i ett år från betaldatum. Därefter krävs ett intyg samt kvitton på inbetalda avgifter. Det är ju ganska dyrt med lopp så det kanske kan vara lite plåster på såren att få igen en del pengar...

Tar gärna recept på moussen, det finns massor med rabarber som måste tas omhand.

Kjersti sa...

Du er sannsynligvis så flink til å kjefte på deg selv at det skal i alle fall ikke jeg gjøre! I stedet skal jeg skryte av rabarbramoussen (til og med uten å ha smakt den...) og sier som hun over her at du må gjerne legge ut oppskrift! Her er det nemlig også en stor rabarbratue på gang :)

Sara sa...

Om man inte testar så vet man ju inte - jag hade gjort samma sak :)

Librarybeth sa...

PIM: jag kunde inte motstå att ta en runda... har fortfarande inte bestämt mig om jag ska säga ngt eller inte, men som sagt, de kan vara lite känsliga, sjukgymnasterna!

Spader M: ah! Du talar klokt! Otroligt vis är du!

Fliselin: jag borde ha tecknat den försäkringen... nu är det lite för sent :( men man kanske borde överväga till ett annat år. Iofs har jag ett lopp i höst också, det bara SKA jag springa!!
Recept kommer!

Kjersti: :D ja, jag kan käfta rätt bra på mig själv, känns som jag gjort något jag inte fick. Vilket jag har!! :D recept kommer!

Sara: precis, jag var tvungen att kvalitetskontrollera mig själv! (så glad att du tittar in här!)

Camillas dagar sa...

Men jäkla skitben! Jag förstår dig att du blir rastlös och vill prova. I dag gick det faktiskt riktigt lätt att promenera för mig. Lycklig tjej! Jag var lite lite sugen att prova några löpsteg eller att ta fram cykeln, men sansade mig inför ny provtagning och läkarkontakt nästa vecka. Håll tummarna för att jag får börja träna lite lätt då i alla fall. :)

Librarybeth sa...

Camilla: jag blev helt stirrig av att inte springa så jag testatde. Kanske inte mitt smartaste drag, vi får se. Härligt att höra om ditt tillfrisknande!!! Heja dig.