onsdag 30 april 2014

Det är inte pannbenet som är min fiende

Och så bara kastade sig Deppet över mig igen. Öppnade gapet och slukade mig i en enda tugga.
Krunsch och kraschmmmm.
Min sjukgymnast sa nu tydligt, talade klarspråk eller vad det nu kan tänkas kallas.
- Nej, jag skulle inte rekommendera att du springer Stockholm maraton.
Det skulle inte vara livshotande men du skulle få plikta efteråt. Du vill ju kunna springa fortsättningsvis, inte sant? Du skulle säkert klara det för pannbenet är det inget fel på. Det är mer logiken innanför som strular.

Och då fattade jag.
Tror jag.
Och jag blev så märkligt deppig igen.
Kanske beror det på att jag på något märkligt vis hade hoppatshoppatshoppats att allt skulle vara frid och fröjd efter  a l l a   d e s s a   d a g a r   m e d   v i l a....
But no.
Det är en nerv och nerven är inte med på vad jag har på min agenda.
- Vi ska bygga upp det här och satsa på att du kan börja med löpning igen i sommar.
I sommar?
- Amsterdam då, i oktober, maraton?
- Låt oss ha det som mål.

Nu ska jag bara deppa (vill åka hem, krypa ned i sängen med täcket över skallen, inte den där jävla nerven den kan gott få frysa).
Sen ska jag komma igen.
Ja, jävlar vad jag ska komma igen.
Amsterdam.

7 kommentarer:

Marie sa...

Men om du inte ska springa kan du ju joina på bloggträffen istället för att sitta i Göteborg och sura den 17 maj? Eller?
Du kan få bo på vår bäddsoffa om det duger ;-)

Fliselin sa...

Åh! Fy sjutton vad jobbigt! Samtidigt tror jag att vi behöver inse att sådant kan hända... Tänker på alla elitidrottare som titt som tätt faktiskt är skadade. Det kan ingå även om det suger som bara den. Bra med klarspråk. Minns när jag inte kunde springa halvmaran i höstas, kroppen sa tydligt att det inte var aktuellt. Du har gjort många fina lopp och många finns ju kvar framöver men inte just nu... Kram!

Peace in mind sa...

Stora kramen till dig, du kommer tillbaka med eller utan Amsterdam! Fö håller jag med Marie, kom till Sthlm och bloggmingla?

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bajskorv!

mis(s)match sa...

Citytrip till Amsterdam i oktober blir fin med eller utan lopp (utan har du mer energi till att titta på allt det fina i Amsterdam)...

Camillas dagar sa...

Blä. Blä! Kram!

Librarybeth sa...

Marie: åh Marie - vilket fint erbjudande!!! :D Vet du, jag hade planer på att få till det och åka på bloggträffen men 17 maj är en dag som är proppad. Jag anade också att min flickor som dansar skulle ha sin stora uppvisning runt det datumet och japp, så blev det. Så jag kan inte komma :(

Fliselin: ja, nu bara är det så här och jag får lov att gilla läget, även om jag inte gillar ;)
Det kommer nya lopp!!! Och jag vill ju kunna springa i framtiden! Kram

PIM: kram tebaks å tack!! Jag ville som sagt hinna till Sthlm men 17 maj är ett datum som är helt fullt för mig - det var synd och skam! Mannen har en jobbpryl och sedan är det dansuppvisn. och konfa för en kusin (den lär jag inte hinna). Himla synd, skulle ha varit kul!!!

Iwillnot: mycket!!! :D

mm: jag tänkte se Amsterdam springandes :D Jag vill absolut dit och springa, det ger så mkt energi att man också orkar vara glad turist!!!

Camilla: blä indeed - kram till dig som har det bra mkt tuffare!!