fredag 21 mars 2014

Bildkavalkad från torsdagen; fira 18-åring

Torsdagen ägnades åt min stora lilla tjej som fyllde år.
Som alltid; frukost på sängen och skönsång. På eftermiddagen hängde hon och jag lite på stan.
Vilken ynnest att få hänga lite med dottern. Lilla flickan som blivit ung kvinna med egna planer.
Jag känner mig lite smått överrumplad av att jag har så stora barn. Man undrar ju lite. 
Hur kan tiden gå så fort? Hann jag med? 
Känns stort! Och fantastiskt! 
Lite vimplar är bara nyttigt.

Vi drällde runt lite på stan, sånt tycker vi är kul.
Mamsen bjuder på lunch. Vi satt och surrade länge. 
Passerade en fin blomsteraffär där vi inte kunde motstå tulpanerna.
Ranunkel, de är så.... lovely.
De fina Systrarna.


Efter födelsedagsmiddag; tårta. Och det ska vara köpetårta! Det vill mina girls ha.
God tårta sa Mannen, är den från Ica? Och vi ba; meeeeh!
Inget ont om Ica men vi köpte tårtan på konditoriet, stortjejen och jag.
alla bilder fick jag av mästerfotografen Nora

8 kommentarer:

Kattis sa...

Finfint, och finfina bilder! :)

Librarybeth sa...

Kattis: tack! hon är säker m kameran ungtrollet ;D

yllet sa...

Vilken mysig dag! Och jättefina bilder!

Camillas dagar sa...

Vilken härlig dag och fina bilder, speciellt den på tårtan då någon håller upp den! Grattis!

Anonym sa...

Jätte mysigt! Jag älskar att fira födelsedag. Om ett par veckor är det min tur. Anna panna

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Yey, så roligt! Vi ska kalasa imorgon :)

hallinbloggar sa...

Tänk vad tiden går fort. Vilken underbar dag och underbara bilder. Grattis!!!

Librarybeth sa...

Yllet: ja, det var en bra dag!

Camilla: visst är den lite magisk - tårtbilden!

Anna panna: jag gillar andras födelsedagar, inte min egen ;D

Iwillnot: härligt!!

Hallin: ja, det går undan!! :D