söndag 9 februari 2014

Söndagsjobb och plötsligt får jag tillfälle att använda en scarf med ugglor

När jag kom hem igår, hade hela familjen städat hemma så det kändes som storvinst. Hepp, blankt badrum! Det var inte igår.
(mellan dig och mig; jag verkligen önskade att någon, dvs min familj skulle göra något åt stöket).
Efter middagen kände jag att någon partyprincess var jag inte så det blev bingen direkt, läste men somnade nästan genast. Vaknade förstås till mina tre nattpass av hosta. Djisus, vilken lördag.
Men det var ljust när jag lämnade jobbet! (victory för våren!)

Nu väntar söndagen och jobbet.
Eftersom det ska vara djur på kläderna och jag kände att hästkjolen får vila (jag måste vila lite från hästarna när jag kan) så fiskade jag fram en scarf med ugglor.
Den blev min när vi struttade runt i Notting Hill i somras. Lilla dottern blev tokförtjust i scarfarna med brittiska flaggan som tryck. Hon bara m.å.s.t.e ha en från en av de där turistfällorna till scarfbodar. Så måste hon ha en till sin kompis också (tryck; mustascher).
Det är betala för två välj tre, madame sa försäljaren och då tog jag en med.... ugglor?!
Okej? Spännande val.
Det blir första gången jag använder den.

svart idag; tröja HM, byxor Monki

4 kommentarer:

Sara sa...

Och då kommer jag ju genast att tänka på Twin Peaks: The owles are not what they seem...

Fin sjal :)

Camillas dagar sa...

Men den var ju jättefin! Tur att du fick med den "på köpet". :)

Erika sa...

Jättefin! Jag gillar ugglor, men nån scarf med dem har jag inte...ännu. :)

Librarybeth sa...

hedgehog-sara: haha!! spot on!!

Camilla: tja, den kanske inte är såååå dum?!

Erika: jag har ju eg inget emot ugglor, jag kanske dömde ut den här scarfen i onödan? :D