lördag 22 februari 2014

Lördagsljuset


Lördagsförmiddagen glider iväg, den har varit så tyst och lugn, tjejerna läser eller använder sig av någon dator. 
Mannen har man gett en lyckatill-kram, han och hans kompis är på väg till Sälen och i förlängningen Mora, han ska åka Öppet spår och det lär väl bli någon plusgrad och förhoppningsvis inte för slushiga skidspår. 
Nio mil på skidor. Jag är inte avundsjuk, istället blir jag lite lagom äggsjuk och borde kunna vänta med det till i morgon eftersom det är först i då han ska skida hela dagen lång. Först ska han åka buss och sedan sova i en gympasal tillsammans med en massa skidfantaster. Väckas vid tre för frulle och sedan skida nio mil till Mora. 
Ni hör hur jag verkligen skulle vilja vara med (not).

Annars går tankarna runt, till Ukraina och den otäcka röran som uppstod där, jag funderar på jobbrelaterade issues,  för att snurra tillbaka till vår lördag här och nu.
Att jag ska strax ska ut och klämma en 24 kilometersrunda och det ser ut som att det blir sol.
Och så det bleksköna ljuset där ute som letar sig in och speglar sig i min nya fyndkruka i köksfönstret. 
Igår (!) bestämde jag mig för att ta bort julstjärnan (blomma alltså) och istället låta en pelargon ta plats. 
Det var på tiden. 
Krukan hittade jag på ICA Maxi av alla ställen, 79 pix, jag föll för den organiska formen och dess svaga gröna färg.

7 kommentarer:

IngelMolly sa...

Har en vit sådan som jag gillar helskarpt ;)

Anonym sa...

Vad roligt att det råder vår hemma hos er nu. Jag köpte pärlhyacinter till helgen, och det känns också som vår. Härligt är vad det är! Anna panna

Librarybeth sa...

IngelaMolly: jag velade mellan vit och grön! ;D

Anna panna: ja, det var på tiden! :D HÄRLIGT!!!

Camillas dagar sa...

Jättefin kruka! Får ta och kika efter den på Maxi nästa gång tror jag bestämt. :)

Librarybeth sa...

Camilla: visst är den snygg! Ibland hittar man finsaker där man minst anar det!

Omentjej sa...

Åh vilken härlig bild, och krukan är jättefin!

Librarybeth sa...

Omentjej: :D ett riktigt klassiskt ICA maxifynd ;D