söndag 16 februari 2014

Kära träningsdagbok, det är söndag och jag fick användning av pannbenet

Så många dagar som man varit borta från träning, så många dagar brukar det ta att komma tillbaka har jag läst någonstans. Tuffa bud alltså.
Så jag är jäkligt nöjd med att jag ändå på tre dagar fått ihop 44 km, varav 24 idag.
Och idag fick jag användning av mitt pannben.
Uuuuj. Det var tungt de sista kilometrarna hem.
Inte smita undan här nu Libby, sväng, sväng ta den extra svängen för att få ihop dina kilometrar. Den lille gnomen i mig gnodde vidare och fast det kom en spänstig kvinna där framme som så lätt studsade iväg (hon var säkert i början av sin löprunda) och studsandet nästan knäckte mig menalt....så beeet jag ihop och gnetade vidare.
Reflektioner under löprundan;
lätt stramande känsla i framsida lår - det ordnar sig
ingen snö - bästa löparvintern i mina hoods (yeah)
sweet djisus, vad hundbajs man får ta del av när man springer så här års - är det INGEN hundägare som plockar upp skiten längre???
nu får jag säkert en rejäl träningsvärk som kommer poppa upp precis lagom till tisdag när jag ska köra backe - life is good.

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Behövde också kalla in pannben i fredags. Hade dessutom trubbel med att ha ätit för mycket och fel innan jag sprang. Görs inte om. Nästa gång går det lättare, eller hur!

Librarybeth sa...

Fliselin: kära nån ja, låt oss hoppas på det!!!

Anonym sa...

Jag som var så nöjd med mina 23 i helgen. Bra jobbat, skönt att vara igång kan jag tänka!! sarankpg