fredag 21 februari 2014

FreDagens

Fredag! Igen!
Idag ska jag inte jobba toklänge, jag ska går hem skapligt och så ska jag åka och handla mat (som jag ju egentligen starkt ogillar att göra). Sedan ska jag (försöka) laga en fin middag till familjen som jag tycker så vansinnigt mycket om.
Än så länge vet jag bara vad vi ska ha som efterrätt, den förberedde jag igår efter min löprunda.
Troligtvis blir det nog någonting med lax och pasta eftersom det är det enda jag kan laga mat av. Familjen brukar hålla god min. Till mitt försvar kan jag väl säga att jag lyckats variera mig skapligt bra trots allt - även om det numera börjar tryta på variationsmöjligheter.
Under dagen är det alltså meningen att mitt undermedvetna ska jobba med receptförslag medan jag jobbarjobbet.

dagens gröna Indiska, svarta Asos

7 kommentarer:

Marie sa...

Mailade dig ett recept så att du får lite mer variation på laxpastan...

Librarybeth sa...

Marie: wonderful!! Vilken trevlig hjälp!!!! Stort tack!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Finfin är du iaf!

Anonym sa...

Snygg som vanligt!
Ett tips är veggolasagne (färska lasagneplattor med spenat, ricotta och pinje) med ugnsstekt lax.
Karin

hallinbloggar sa...

Fint! Kjolen är supersnygg! Jag brukar göra en enkel wok till lax. Tar morot, paprika, sockerärtor, vitkål, nudlar, cashew, tja, vad man har hemma. Gör en "sås" till woken med fisksås, oystersås, thaisås,grön curry och en skvätt vatten. Väldigt enkelt och en bra variation på pastan!

IngelaMolly sa...

Fint! Man ska aldrig förringa lax och pasta! Det åt vi ikväll ;)

Librarybeth sa...

Iwillnot: tack!

Karin: gudars - det låter delikat. Måste också testa det!

Hallin: och nudlar som är så gott, Mannen är skitbra på att woka. Det kan han få göra! ;D

IngelaMolly: precis - det är formidable mat.