tisdag 14 januari 2014

Paulúns supergröt

Klart jag måste testa något som kallas Supergröt. Och det har jag gjort också, i flera dagar.
Det är en blandning av havre, råg, dinkel... tja.. ni kan läsa innantill själva.
Flera goda saker med andra ord och när det finns mandel i och tranbär då trycker jag på gilla direkt.
Det som är helt nytt för mig här, är att det finns sojaprotein i supergrötsblandningen och det sorteras ju in under nyttigt.
Micra eller koka, det är fritt fram för eget val och det är inte något godissött i denna fina röra.

Vad tycker jag då?
Jorå, men det tog ett par dagar innan jag kunde hänge mig helt åt supergröten och det har väl mer att göra med att jag är så löjligt förtjust i min helt vanlig havregrynsgröt än att det skulle vara något fel på denna supergröt. När jag att vevade ned lite linfrön (som jag brukar),då blev supergröten nästan ännu mer super.
Jag är inte helt galen i pumpafrön, vilket förekommer i denna blandning men har nu tagit dessa frön till mig. Det är gott, don't get me wrong men jag är nog mer en solrosfrönstjej.
Well, summering då; nyttigt, mättande, gott och bra att byta med om,  och jag säger om man vill variera sig lite nu och då i grötandet.



6 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Åh, det låter gott ju! Fast jag tänker direkt att den där blandningen borde man kunna svänga ihop själv till en tiondel av priset. Då kan man ju byta ut pumpakärnor mot solros om man vill.

hallinbloggar sa...

Har ju tyvärr svårt för grötens konsistens. Men müslin från samma märke är väldigt god!!

mis(s)match sa...

Supergröt! Superdyr! Håller med AK, blanda din egen!

Camillas dagar sa...

Jag håller med Hallin här, konsistensen är lite konstig och grynig. Har testat båda Pauluns gröter och gillade nästan den andra med blåbär (?) bättre. Den känns dock supernyttig och jag skulle vilja gilla den mer. Ska göra ett nytt försök. Jag är såld på Gyllenhammars gröna fullkornsgröt jag. Mums mums!

Camillas dagar sa...

Jag håller med Hallin här, konsistensen är lite konstig och grynig. Har testat båda Pauluns gröter och gillade nästan den andra med blåbär (?) bättre. Den känns dock supernyttig och jag skulle vilja gilla den mer. Ska göra ett nytt försök. Jag är såld på Gyllenhammars gröna fullkornsgröt jag. Mums mums!

Librarybeth sa...

Akan-kakan: sant, det borde inte vara något svårt att blanda själv. Libbys supergröt!!! :D

Hallin: gröt som kan bli så fluffigt och gott ;D Ja, muslin är god, den käkar jag också!

Mis(s)match: ja, haha, den är superdyr så det är bara för test och för skoj. Hederliga vanliga havregryn duger gott åt mig!

Camilla: Gyllenhammars är minst lika nyttig, strö lite tranbär över så är du hemma :D