torsdag 9 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med

Hm.
Det finns nog flera saker, det kanske rent av skulle kunna bli en liten egen lista?
Men, det skulle vara bra om jag kunde släppa det där tänket om otillräcklighet, när jag vill mer men inte tycker att jag räcker till. Det tänket går att applicera på lite allt möjligt och kommer i skov skulle man kunna säga.
OCH sedan vore det väldigt bra om jag kunde vänja mig av med att bygga sådana förfärliga klädberg.
Fast, då skulle jag ju förstås inte ha nöjet att få fixa och vika och plocka och tvätta klädberget....

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vanligt tänk, det där om otillräcklighet. Dumt och bra om man kan sluta med!

Fliselin sa...

Otillräckligheten är kvävande! Då är det ju lättare och konkretare att angripa klädbergen! Fint blir det ju också! Vik på bara!

hallinbloggar sa...

Hm, ja det där med tankarna ja. Tänk om man kunde lära sig att vara mer i nuet och vara lite mer nöjd med sig själv och det man faktiskt GÖR!

mamma P sa...

Tvättberget, suck. Ibland känns det som om jag tvättar åt familjen von Trapp!