fredag 31 januari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

...kanske det är afternoon tea? Men det kan man ju inte kalla för "fika" liksom.
Nej.
Det känns inte bra.
Men när jag kollar vad jag bloggar om för slags.. ehum fika så har det nog mest varit afternoon tea. Och det är ju fika galore fast det spelar i en helt egen division på något vis.

Annars är bästa fikan...
kaffe ute på uteplatsen med kanske rabarberpaj eller hallonmuffins
eller...
när vi är på utflykt och man avrundar med det söta.
Så.
Då har alla dagarna i januari passerat och därmed är alla listan för januari klar.
Hemmagjord.
Londongjord.

3 kommentarer:

mamma P sa...

Självklart är det fika! Både förfärligt trevligt och gott.

Librarybeth sa...

Syster Y: ja, och nu känner jag att det är lite för länge sedan jag fick den sortens fika!

Anonym sa...

Vilka fina cupcakes! Ser VÄLDIGT goda ut också...
Fika i London var det mycket länge sedan jag gjorde (underbar svenska, eller...inte), men jag kan minnas att det hade en del poänger, även om det som sagt skedde förra årtusendet.
Annika