tisdag 3 december 2013

På slottet

I söndags var jag på glöggmingel på slottet hos självaste landshövdingen minsann. Jag har haft förmånen att få besöka slottet tidigare men den här gång kunde man strosa runt och beundra de vackra rummen. 
Och, när jag fick tillfälle knäppte jag en och annan bild med mobilen. 
Som sagt, vackra rum och juleljusen glimmade så fint.

Lucia kom! En av våra finaste traditioner. Vilken skönsång!

Vackra rum i fil.


Kungen sover här när han kommer förbi. 
Ja, det är lite fånigt att jag fotade men nu är det gjort.


Salongen med plats för många.

5 kommentarer:

Fliselin sa...

Vilken ynnest att få flanera runt på slottet. Jag älskar slott!

Librarybeth sa...

Fliselin: i synnerhet när de är vackert möblerade!!!

Camillas dagar sa...

Men, tjusigt! :D

Librarybeth sa...

Camilla: inte sant! Men är man landshövdning så är man!

Vesnas vardag sa...

åh vad mysigt