onsdag 18 december 2013

Onsdagstrött eller Nu står granen grön och grann i stugan

Men vad är det med den här bloggen?
Ett (1) inlägg innehållandes Libbys hopkok från garderobens mörker and that's it?
Inte ett pip i decembermörkret bakom jobbhögar och bibliotekskneg. Inte ett boktips, inga provhytter, ingenting nehej.
Ja, lite löpning bli're då'rå. Men annars. Nada.
Jaha jag kan ju berätta att vi tog in granen skitsent denna afton.
Har inte hunnit instagramma den än, sicket slarv.
Det är nog rekordtidigt graninsläpp och Mannen är nöjd.

Det är jag som sätter upp ljusen i granen, Mannen följer efter som en skugga med kartongen där alla ljusen ligger så prydligt. Om han kommer med tips om var ljusen ska sitta kommer han på sig själv och tystnar.
- Det är du som bestämmer, du vet bäst, säger Mannen.
Och så är det ju, jag vet precis hur ljusen ska sitta. Efter att man satt upp ljusen första svängen går man (jag alltså) runt och justerar lite, flyttar och försöker dölja sladden (det går aldrig men med en dåres envishet gör jag mina försök) så att det blir preciiis som jag vill ha det. Kulor i rött och guld hänger girlsen upp och stjärnan, ja den sätter Mannen upp.
Sedan dricker vi glögg och lyssnar på äldsta dotterns eminenta julspellista.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad mysigt ni har det. Anna panna

Sara sa...

ja - herregud, ingen annan är man själv klarar ju att sätta ljusen rätt. förstår precis - i vårt hus har maken också gett upp för länge sen. :)

Anonym sa...

Ser framemot att få se eran fina gran. Våran är naken än bara ljusen lyser. Julkramar från Nickan.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

jag är också förste ljussättare :)

Librarybeth sa...

Anna panna: på det hela taget ja, en sen men kul kväll.

hedgehog-sara: precis, det måste ju till professionalism när det kommer till sånt, känsla liksom ;D

Nickan: jag får lov att fota den :D

Iwillnot: ett proffs alltså:D