måndag 16 december 2013

Mellis is a must

Äta, äta, äta.
Efter några dagar med intensiv löpträning gör sig aptiten påmind, ligger jag på och bara har någon vilodag märker jag direkt att jag måste fylla på med käk på nya tider.
Då gäller det att ha bra mellis till hands så att det inte skyfflas in fel prylar i masugnen.
Snabba mellisar på jobbet; nötter och torkad frukt, bra prylar.
Mer mellistid; då får det bli favoriten; enkel osötad yoghurt som jag själv festar till med flytande honung, müsli och mandlar.
Jag brukar tänka att jag borde mixa någon smoothie men jag är liksom fast i yoghurtträsket.
En annan favorit är portionspåsarna med flerkornsgröt från Kelloggs - något oväntat kanske men de är riktigt goda och fast det är mikrogröt (jag tycker ju egentligen att man ska göra gröt i kastrull) så är det prima mellis om det dröjer till nästa måltid.
Men alltså - jag kan ju inte äta gröt jämt, det verkar ju inte riktigt friskt.
Käkar du mellis?

9 kommentarer:

mis(s)match sa...

Alltid! knäckemacka med jordnöttsmör, varma koppen eller yoghurt med muesli. Jag skulle kunna leva på mellisar! Och behöver dem mellan operationerna!

hallinbloggar sa...

Min träning har ju i det närmaste varit obefintlig. Det blir väldigt tydligt att energieffektivisering minskar och man klarar sig fint med fru, lunch och middag samt lite frukt. Men annars så....!

Vesnas vardag sa...

ja jag kan inte leva utan den, kan inte gå tom i magen mellan lunch och middag, vanligtvis.

Librarybeth sa...

mm: samma här, mellis är grejen!

hallin: nog är det så, frukt räcker då och då om jag inte tränar.

Vesna: nä, då blir det dippar i orken!

Spader Madame sa...

Nej, det gör jag inte, men borde kanske prova. Det där med gröt, i mikron, kan kanske funka?

Anonym sa...

Yepp! Frukt/macka/filmjölk & flingor blir det oftast. Under stundom kan även en och annan vaniljbulle slinka ner, tyvärr!
("Vaniljbullar byggde denna vackra kropp", typ...)
Annika

Librarybeth sa...

Spader M: mikrogrötmotståndare som gav sig - det är jag. Gött!!

Annika: :D mellis är vad man gör det till!!!

Malin sa...

Lättkvarg med hallon och pumpafrön. Eller kokos. Och/eller lakritspulver! Testa!!

Librarybeth sa...

Malin: ååh, det låter som något precis i min smak! Fick lakritspulver igår!! :D