fredag 15 november 2013

Vad blir det till middag?

Fredag. 
Då borde man laga något gott. Eftersom Libby med familj nästan dockat ut från tacoätandet så har jag också fria händer att hitta på något. 
Lagar du något extra gott på fredagar eller är du kollapstrött? 
Det ena behöver inte utesluta det andra....
Risotto - aldrig fel.
Dukat bord, fast det här står i Frankrike. 
Och så där ser Libby ut när hon försöker komma på en rätt som är lättlagad, god och framför allt snygg.
Se där. 
Det där kommer jag inte få till morgonkaffet imorgon lördag. 
Nähä.

pics från Nora

4 kommentarer:

pralinen sa...

Risotto tycker vi är smaskens - finns ju otaliga varianter... den som görs när dat skall vara lite extra innehåller päron (ett per två ätande) och tallegio istället för parmisan. mums!

Tantaugusta sa...

Croissantfrukostar är de bästa! Tyvärr ganska ovanliga här (mest pga att det lokala bageriet helt enkelt inte gör goda croissanter).

Camillas dagar sa...

Oftast blir det köpmat här på fredagarna, sushi, thai eller pizza. Har vi Felix blir det alltid tacos. I går blev det sushi, men i dag gör vi tacos i stället, trots barnfri vecka.

Librarybeth sa...

pralinen: se där, jag tror jag fick nya förslag till risotto! Man tackar!

Tantaugusta: exakt! jag har ett bageri som kommer riktigt, riktigt nära de franska versionerna....

Camilla: sushi skulle inte funka m kidsen här men pizza går alltid hem ;D