torsdag 7 november 2013

Narbonne - några pics från förra veckan

Förra fredagen, tror jag att det var som vi åkte en sväng igen till byn Gruissan, precis intill Narbonne. Vi besökte en av saltbassängerna där. Tyvärr var det ingen visning av den delen av anläggningen så här års men den finfina butiken var det snurr i och salt som smaksatts med timjan ville vi få med oss hem.
Sedan gick vi en sväng igen. I den här delen av Frankrike är det många étanger, ett slags laguner intill havet med strandremsor som delar av. Det är mycket vackert.
Efter en stunds meditation vid vattnet slingrade sig leden iväg uppför berget och vi fick också gå utmed en vinodling.
Det var en fin dag med 18 grader varmt och vi hittade förstås den perfekta äta-medhavda-baguetter-platsen.
Riktigt fint havssalt.
Kasta macka. Jag kan inte men det finns andra som får till det.

Ljuset var så vackert.

Och vi hittade så fina snäckor.
Det var en stilla och fin dag. 
Och intill lagunen var det berg.

Mmm. Man bara njuter.

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Fina foton! 18 grader plus, underbart! Gruvar för -18, hoppas slippa det i år.

Librarybeth sa...

Fliselin: ja huva, det klarar jag mig fint utan. Jag är mer en 18 plus-person ;D