onsdag 16 oktober 2013

Vila - ladda

Jag tar numera klockans (läs ajfånens) väckning som en personlig förolämpning.
Lägg av. Jag vill sova.
Och då har ändå signalen blivit så mycket skojigare sedan jag uppdaterade telefonen (wow, kändes som jag fick en ny ajfån. Skitfrän ju och så slipper man Marimba-plonket).

Nej, jag känner mig mest som en trist müslipåse. Ni vet när allt det bästa är slut och bara det där trista böset längst ner på botten av påsen är kvar.
Det är det jag har kvar i bollen just nu, böset. Allt det bästa har liksom gått åt, tagit slut.
Det är känns ju inget vidare när man känner att det bara blir det där böset kvar, när man vill räcka till för alla runt omkring, hemma och på jobbet.
Så vänta lite, det är nog bäst att jag fyller på.
Fyller på med lite nytt av allt det som ligger högt upp i müslipåsen, det där extra goda.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Man får vara down ibland. Du kommer igen. Du är bäst. Kram från Nickan.

Spader Madame sa...

Jag känner samma lika. Ser hemskt mycket fram mot höstlovet. Ändå vaknar jag och kan inte somna om. Som om man blir piggare då?

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och jag som bytte tillbaka till gamla iphonemelodin ;)

Och müsli, tack för påminnelsen. Måste göra ny müsli idag.

Anonym sa...

Har du ingen ny resa att planera? Det är väl en säker energigivare? Eller som Hasseåtage sjöng "men kaffe och bullar gör mig glad"! Något ligger det ju i det, faktiskt!
Annika

Fliselin sa...

Inget vidare när man känner sig som skrafset i botten på müslipåsen. Det vänder och det blir bättre dagar , säkert inom kort. Du är fin i klänningen idag!

hallinbloggar sa...

Vilken bra beskrivning! Känner igen mig precis. Har jobbat halvtid ett par veckor för att komma igen och det känns som det gjort susen! Inte konstigt att energin tar slut ibland och behöver fyllas på!

Librarybeth sa...

Nickan: kram!

Spader M: precis! sova och lov!!! :D

Iwillnot: haha! Jag är så glad att ha mitt nya plinkplonk ;D

Annika: jo - och det ska bli så gott. Resa alltså. Ja, bullar är också bra! :D

Fliselin: tack! Kram!

Hallin: man blir helt smulig liksom och så känner man sig helt dammig och inget av det läckra finns kvar ;D nä. hu. vila vila vila i tanke och själ behövs.

Camillas dagar sa...

Hihi, det var en deppig liknelse! Jag känner mig också lite låg, tror att det beror på att jag varit instängd i en vecka nu, ofrivillig träningsvila och dålig sömn. I morgon måste jag ut!!! Ska börja dagen med klippning och sedan bara att slippa sjuk/myskläder måste ju höja välbefinnandet en hel del också.