lördag 26 oktober 2013

Lördagens prickar

Det var motigt att kliva upp tidigt i morse men vad gör man inte för att få en tidsficka för löpning och när jag väl är ute så känns det så himla fint.

Noterade att det är väldigt milt väder, jag tog på mig på tok för mycket, rena amatörfasonerna.
Jag noterade också att jag kändes bitvis tung vilket får mig att fundera på om jag nog inte måste se över vad jag sätter i mig. Dessa intensiva studiebesöksdagar som just passerat innebär lätt att det ska fikas åt höger och vänster.
Det är så himla lätt att man stoppar in fikabröd utan reflektion. Vill jag äta det här?
Nä, jag tog små beslut, det här hoppar jag över helt, det räcker fint med kaffe. Bättre att "finfika" ibland och då välja med omsorg vad man verkligen tycker smakar gott.

Nu; helgjobb! Jag och mina helgkollegor har klädtema prickigt idag.
Jösses, jag fick svårt att välja bland mina prickiga plagg. Det fick bli en klänning som inte fått lufta sig på ett tag.
Prickar från Zara.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och det smakar så mycket godare då, när man äter med omsorg! Jag försöker tänka likadant, vill jag verkligen ha det här, är det gott osv osv. Så ofta jag äter bara för att, när det tex bjuds på jobbet. Du är fin idag! Eller ja, det är du ju alltid, men du fattar vad jag menar ;)

Vesnas vardag sa...

vilken söt klänning.